گزارش تصویری جلسه شورای عمومی فرهنگ در مرودشت

بسیج مرودشت

وبلاگ خبری تحلیلی مذهبی بسیج مرودشت

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ بسیج مرودشت خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

 

shora 6
جلسه شورای عمومی فرهنگ شهرستان مرودشت برگزار شد.


به گزارش دریافتی "ندای مرودشت"، از روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان مرودشت، جلسه شورای عمومی فرهنگ در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار گردید.


در این جلسه که با حضور امام جمعه، فرماندار، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و نمایندگان دیگر نهادهای شهرستان تشکیل شد، پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، عالی حسینی رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی مرودشت به عنوان دبیر جلسه، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن اعیاد قربان و غدیر، به دستورالعمل جلسه اشاره کرد وگفت: نشست امروز به منظور بررسی فعالیت های انجام شده توسط نهادهای مختلف به جهت برگزاری مسابقات سراسری قرآن در هفته آینده و تصمیم گیری های لازم جهت برگزاری این رویداد فرهنگی بزرگ، برگزار شده است.


وی افزود:این جلسه یک دستور کار دیگر نیز دارد وآن هماهنگی برنامه های ستاد غدیر شهرستان مرودشت، به منظور برگزاری هرچه باشکوه تر جشن بزرگ ولایت می باشد.


سپس خسروانی معاون سیاسی-اجتماعی فرماندار مرودشت، به فعالیت های انجام شده در ستاد برگزاری مسابقات قرآنی شهرستان اشاره نمود وگفت: در حال حاضر حجم فعالیت های انجام شده در زمینه گسترش فرهنگ قرآنی، متناسب با ظرفیت شهرستان نیست و باید برنامه ریزی ها به سمتی هدایت شود که فرهنگ قرآنی در سازمان ها نهادینه شود و مسئولین منتظر دستورالعمل نباشند.


وی از عدم همکاری مناسب برخی از نهادها هم گلایه کرد وگفت: انتظار می رود نهادها در اجرای تعهدات خود در زمینه گسترش فرهنگ قرآن، تلاش بیشتری داشته باشند به ویژه نهادهایی همچون آموزش و پرورش و دانشگاه ه، که از مراکز فرهنگ سازی به شمار می روند و در شکل گیری شخصیت افراد، اثر گذارند.


در ادامه جلسه سعید مرادپور رئیس اداره اوقاف مرودشت، به فعالیت های انجام شده از سوی این نهاد به منظور برگزاری مسابقات بزرگ قرآن کریم در شهرستان مرودشت، همزمان با سراسر کشور اشاره کرد و از مسئولین ادارات خواست هرچه سریعتر نسبت به ثبت نام اینترنتی داوطلبین تحت پوشش نهادهای مربوطه به خود اقدام نمایند.


سید یداله حسینی فرماندار شهرستان مرودشت، ضمن اشاره به اهمیت مسابقات قرآن هفته و نیاز اداره اوقاف به همکاری ادارات مختلف در امر برگزاری گفت: به منظور برآورد نیازهای اداره اوقاف در بعد اجرایی مسابقه قرآن، مصوب می شود هرچه سریع تر جلسه ای برگزار شود تا نهادهای مسئول فعالیت های مورد نیاز مشخص گردد.

 shora 7

ضرورت همکاری همه نهادهای شهرستان به منظور برپایی باشکوه جشن غدیر
در آغاز بخش دوم این جلسه، امام جمعه شهرستان ضمن تبریک و خوشامد گویی به حاضرین، گفت: مرودشت به عنوان دومین شهرستان استان فارس، که در برخی از زمینه ها مثل تولید گندم حتی در سطح کشور مقام اول را داراست، باید با تلاش مسئولین به سمتی برود که در زمینه های فرهنگی به ویژه در فرهنگ قرآنی نیز به جایگاه مناسبی در خور شأن این شهرستان برسد.

 

حجه الاسلام غفوری میبدی به جایگاه غید غدیر در باورهای شیعیان اشاره نمود و گفت: ما هرچه داریم از عید غدیر است و همه باید بکوشند این جشن، باشکوه هرچه بیشتر برگزار شود.


 وی همچنین از عدم برآورده شدن تعهدات از سوی برخی ادارات در سال های قبل گلایه کرد وگفت: انتظار می رود همکاری بیشتری در زمینه برپایی جشن عید غدیر انجام شود.


پس ازآن زارع، مسئول ستاد غدیر شهرستان مرودشت به برنامه های انجام شده در سطح شهرستان در سال های گذشته اشاره نمود وگفت: یابد همه نهادها کمک کنند تا دوباره به شرایط مناسب سال های قبل باز گردیم و برنامه هایی در خور شهرستان انجام دهیم.


وی افزود: فعالیت های مورد نظر برای امسال سازماندهی شده که امیدواریم با تأمین بودجه بتوانیم آنها را انجام دهیم.


در ادامه جلسه علیزاده بخشدار مرکزی، خواستار توجه ویژه به بخش روستایی در برگزاری برنامه های جشن غدیر امسال شد.


سپس  یعقوبی، امام جمعه کامفیروز پیشنهاد داد به منظور بالا بردن معنویت جوایز، کمک هزینه سفر زیارتی برای این مراسم در نظرگرفته شود و از طریق تبلیغات به ویژه در نماز جمعه تلاش شود خیرین در این زمینه فعال تر شوند.

shora 4
در پایان جلسه سید یداله حسینی، با جمع بندی مطالب بیان شده گفت: مصوبه دوم جلسه پیگیری برنامه های ستاد غدیر به منظور برپایی جشن این روز در شهرستان مرودشت و بررسی موقعیت بقاع متبرکه شهرستان به منظور برگزاری نخستین جشن غدیر روستایی در یکی از آستان های امامزادگان مرودشت خواهد بود.


گلچین 10 سال مداحی بازی جنگی (تیراندازی و رزمی) معجزه حفظ قرآن کریم

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه